Recenzie: Să n-o săruți pe Isabel de Sergiu Someșan

Gen: Fantasy, Ficțiune, Povestiri Scurte
Număr de pagini: 128
Format: 16 x 54 x 84 mm
Apărută în 2005 la Grupul Editorial Vremea
Site-ul autorului Sergiu Someșan // Goodreads

Proză SF scurtă, din ce în ce mai rară în zilele noastre, te captează de la prima răsfoire a cărții. În acest volum veți găsi următoarele povestiri: ÎNTÂLNIRE CU ISABEL, SĂ N-O SĂRUȚI PE ISABEL, OVIRAPTORUL, CELE NOUĂ MILIARDE DE IDEI SF, ȘANSA NOASTRĂ S-A NUMIT ADAM, ARENĂ, BLA-BLA-BLA, DOMNULE GENERAL, O IPOTEZĂ APROAPE ABSURDĂ, DILEMA, IUBITUL MEU DIN ALTĂ LUME, O CASCĂ ALBĂ ȘI-UN COPIL ÎN PLOAIE, TIMIDUL, O RACHETĂ CU NUMELE MEU, PLANETA CU SPIONI.

Să n-o săruți pe Isabel este una dintre cărțile scrise de autorul român Sergiu Someșan. Am primit acum câteva luni o serie de cărți de la autor, și am zis că le voi recenza pe măsură ce le citesc. Prima lectură, intitulată Vampirul de pe Strada Sforii, m-a încântat foarte mult, aceasta fiind o carte polițistă foarte interesantă. După o vreme am reușit să lecturez Carte de Magie, o carte de dimensiuni reduse, alcătuită din mai multe povestiri scurte care mi s-au părut destul de atractive.

Am ajuns și la Să n-o săruți pe Isabel recent, și am descoperit că și această carte cuprinde mai multe povestiri, de această dată 14 la număr. Nu o să vă vorbesc despre fiecare în parte pentru a nu vă da prea multe spoilere, însă vă pot spune că începutul cărții a fost extrem de hazliu, prima povestire surprinzând întâlnirea dintre Andrei Tomescu (un presupus agent temporal cu numele adevărat de Tom Anard) și Isabel (un android Cobra). Am fost amuzată de balamucul creat de cele două personaje și de unul dintre vecinii lui Tom. Autorul nu s-a sfiit de la a folosi și niște nume care au ajutat și mai mult la sporirea atmosferei comice: Guguță, madam Bubuleac.

Cred că prima povestire, intitulată Întâlnire cu Isabel, a fost preferata mea. Aceleași două personaje principale din prima povestire le-am regăsit și în cea de a doua care poartă numele cărții.

O altă povestire care mi-a atras atenția a fost Arena, ideea amintindu-mi un pic de atmosfera din Jocurile Foamei. Autorul a avut o idee interesantă de a selecta câte un reprezentant al fiecărei specii care va lupta pentru supraviețuire. Câștigătorul va fi cel rămas în viață. Mi s-a părut interesant cum personajele principale, Paul și Laur, sunt ambele reprezentative pentru specia umană. Finalul a fost foarte interesant și m-a lăsat cu gura căscată.

Restul povestirilor au fost plăcute la lectură dar nu le-am simțit îndeajuns de apropiate mie așa că nu le-am considerat printre preferatele mele. Bla-Bla-Bla, domnule general a fost o povestire scurtă care m-a amuzat un pic dar a fost și nițel stranie. Faptul că un copil care nici nu învățase să vorbească este declarat un geniu într-o manieră neprofesionistă, m-a făcut să mă amuz, probabil aceasta fiind și intenția autorului.

Dacă vă plac cărțile scurte sau cele care cuprind povestiri fantastice diverse, această carte ar putea fi pe placul vostru. Mie mi-a plăcut mai mult Carte de Magie a aceluiași autor, dar poate că Să n-o săruți pe Isabel ar putea să vă atragă mai mult decât m-a atras pe mine. :-)

"- Iartă-mă, dar, să-mi fi spus cineva că va reuși atât de bine condiționarea, nu aș fi crezut. Îmi pare rău că trebuie să-ți subminez atât de profundele convingeri, dar ești cu totul altcineva. Ești Tom Anard, unul dintre cei mai buni agenți temporali, și... începând de astăzi ești șeful meu.

Aș fi râs ca de o glumă reușită dacă nu mi-ar fi fost vii în minte volutele lui Guguță prin zona verde. Se vede treaba că neîncrederea îmi era prea vizibilă pe față, pentru că fata deveni mai serioasă.

- Este imposibil să nu îți amintești chiar nimic, nimic! Doar ne-am întâlnit de atâtea ori la Centru, la antrenamente. Încearcă să-ți amintești... Mă numesc Isabel! Eram chiar preferata ta, spuse ea cu o ușoară urmă de cochetărie." (p.9) - Întâlnire cu Isabel

Îi mulțumesc autorului Sergiu Somașan pentru că mi-a oferit un exemplar al cărții pentru recenzare în schimbul părerii mele sincere.