Recenzie: Regina Adevarată de Erika Johansen

Gen: Fantasy, Young Adult, Ficțiune, Distopie

Format: Paperback cu supracopertă
Număr de pagini: 536
Traducător: Laura Sandu
Apărută în 2015 la editura Trei
Goodreads

Trecerea, un cataclism misterios, a făcut să piară cea mai mare parte a umanităţii, alături de tehnologia ultramodernă. Regresând în epoca feudală, dar aflându-se totodată undeva în viitor, supraviețuitorii o iau de la capăt pe un teritoriu nou, numit Tearling: un ținut sărăcit, prădat de propriii săi nobili şi de regatul Mortmesne, condus de Regina Roşie.

Singura speranţă a poporului îngenuncheat este moştenitoarea tronului, Kelsea Raleigh, o fată de 19 ani care nu cunoaşte decât lumea cărţilor şi, mai ales, istoria omenirii de dinainte de Trecere.

Călătoria viitoarei regine este începutul unei iniţieri dure, pe parcursul căreia înfruntă moartea sub diferite chipuri și îşi descoperă darul clarviziunii.

Se întâmplă uneori să amân lecturarea unor cărți, motivele fiind diferite de fiecare dată. Fie că este vorba de subiectul cărții, numărul mare de pagini sau nepotrivirea cu starea mea, pățesc să amân lecturarea unor cărți, sau să le încep și să le citesc extrem de greu.

Așa s-a întâmplat și cu Regina Adevărată de Erika Johansen, o carte pe care am citit-o, din te miri ce motiv, cu vreo 2-3 întreruperi. Cu toate acestea, cartea a avut aspecte care mi-au plăcut și m-a făcut să fiu curioasă de ceea ce are să se întâmple în volumul 2.

Subiectul cărții mi s-a părut interesant, oarecum nou, dar și confuz în același timp. Acțiunea cărții se desfășoară undeva în viitor, într-o lume în care tehnologia a dispărut datorită unui cataclism denumit Trecerea. Viața celor rămași în viață în Tearling este una total diferită de ceea ce ar trebui să însemne viitorul. Cataclismul a dus la un regres al traiului tuturor, iar ținutul Tearling nu doar că este sărăcit, ci este și sub amenințarea Reginei Roșii din regatul Mortmesne.

Nu am considerat că am reușit să aflu îndeajuns de multe detalii despre Trecere și despre motivul regresului omenirii din punct de vedere al traiului, dar și al mentalității pe alocuri. O să sar peste acest amănunt și o să trec la protagonista cărții, Kelsea. Tânăra Kelsea, rămasă orfană, este crescută în secret de doi bătrâni (Barty și Carlin) care se asigură de pregătirea fetei pentru când aceasta va deveni Regină și își va ocupa tronul.

La împlinirea vârstei de 19 ani, Kelsea se desparte de Barty și Carlin, și pornește într-o călătorie care o va duce spre Citadelă, locul unde va deveni regină. Condusă de un grup de bărbați ce trebuie să o apere, Kelsea m-a făcut să realizez că instruirea ei pentru funcția de regină nu prea există. Aceasta nu este prea pricepută în multe lucruri, nu are cunoștințe despre regat (toți îi ascundeau detaliile despre acesta), cu toate că este o fană a cărților și are o bibliotecă impresionantă, și te face să râzi când aruncă câte un ochi la bărbații din jurul ei. Mi s-a părut hazliu și chiar ciudat faptul că o tânără de 19 ani se gândea cum bărbații de 30-40 de ani din jurul ei sunt frumoși, pentru ca mai apoi să îi considere prea bătrâni (gânduri existențiale). What? :)))

Nu vreau să vă dau mai multe spoilere, dar pot spune că lectura în sine a fost plăcută, chiar dacă am rămas cu o serie de nelămuriri. Protagonista nu m-a impresionat în mod special, însă am fost atrasă de Buzdugan, un personaj masculin care mai mereu se află în apropierea lui Kelsea pentru a o servi și a o apăra. Replicile pe care el le oferea celor din jur m-au amuzat de multe ori, ironia lor fiind pata de culoare care i-a oferit acestei cărți un plus.

Spectrul este un alt personaj destul de interesant, dar nu m-am putut apropia de acesta în vreun mod (am lăsat-o pe Kelsea să îi facă ochi dulci), având în vedere că nu ia parte la acțiune așa des, iar lipsa ochelarilor mei cu infraroșu nu mi-a permis să văd în spatele măștii pe care acesta o poartă. Regentul, unchiul lui Kelsea, mi s-a părut un personaj destul de antipatic, dar și-a jucat rolul destul de bine, în ciuda faptului că acțiunile sale nu sunt de admirat.

All in all, a fost o lectură plăcută, care m-a lăsat cu diverse nelămuriri și întrebări al căror răspuns sper eu să îl aflu în următoarele volumele. Dacă vă plac romanele YA, fantasy cu o notă distopică și cu tente medievale, vă recomand această carte al căruit ritm alert pe alocuri vă v-a ține lipit cu ochii de paginile lui. :D

"- Te-am crescut să fii o regină înţeleaptă, Kelsea, şi aşa vei fi. Dar acum vine o vreme când supravieţuirea trebuie să fie pe primul loc. Oamenii aceştia îşi vor respeca misiunea de-a te duce în siguranţă înapoi la Citadelă. După aceea, ce-ai învăţat de la Barty te va ajuta, poate, chiar mai mult decât ce-ai învăţat de la mine.
Îşi părăsi locul e la geam şi-şi aşeză blând mâna pe spatele lui Kelsea, făcând-o să tresară. Carlin rareori atingea pe cineva. Cel mult, te bătea cu palma pe spate, dar chiar şi asta se întâmpla cam tot la fel de des precum plouă în deşert." (p.21)

"Spectrul o fixă cu privirea timp de-o secundă, apoi se aplecă în faţă şi scoase cel de-al doilea lănţişor, astfel că safirul se legăna înainte şi-napoi deasupra mesei, reflectând lumina focului. Giuvaierul părea dintr-o dată foarte mare, şi atât de adâncit încât Kelsea privi înăuntrul lui şi zări ceva ce se mişca, întunecat şi îndepărtat Dădu să-l apuce, dar Spectrul îl trase înapoi.
- Ai trecut e prima parte a examenului, fetiţo. Ai vorbit aşa cum trebuie. Te vom lăsa în viaţă." (p.113)

"- Îţi pot fi de mare folos, nepoata dragă, răspunse Regentul, schimbând placa atât de brusc încât Kelsea se întrebă dacă nu cumva până acum dăduse ocol adevăratului subiect.
- Cum poţi să-mi fii de folos?