Recenzie: De vorbă cu Emma de Vitali Cipileaga

carte de vorba cu emma vitali cipileaga

Gen: Ficțiune, Romance, Inspirațional, Dezvoltare Personală
Număr de pagini: 192
Data apariției: 5 noiembrie 2015 | Editura Bestseller
Cumpără De vorbă cu Emma

Cine am fi noi fără dragoste? Cum ar fi dragostea fără noi? Într-o lume a iubirii și a poveștilor de viață, Emma, femeia rebelă și inocentă în același timp, caută răspunsuri la propriile întrebări. Să le găsească o ajută Greg, bărbatul creator și omul ei de încredere, alături de care trăiește bucurii și dezamăgiri, resimțite în dialoguri și reflecții.

Lângă el ea e caldă ca o ploaie de vară sau rece ca o bucată de gheață. Conflictul la hotar generează trăirile femeii - ale Emmei, și, implicit, ipostazele în care ea ripostează sau încheie armistiții. Sigur e una – nu există o altă cale de mijloc decât dragostea.

- Mă iubești?
- Mai mult decât vreodată.
- Și totuși pleci?
- Da! Pentru că mă lași să fac asta...

Emmei îi este teamă de singurătate. Ea vrea să râdă cu el din același motiv. Ea ține minte săruturile pe care nu i le-a dat. Ea vrea să fie fericită în patul lui. Ea știe că cele mai bune vinuri se beau în doi. Ea caută să construiască poduri peste neînțelegerile din trecut. Ea vrea să meargă desculț pe malul mării. Sunt momente când revine la acea îmbrățișare din trecut, la plimbările nocturne, la momentele în care a râs și la cele în care a suferit. Și sunt momente în care visează undeva departe sau se bucură fericită de prezent. Iubindu-l pe Greg sau trăindu-și emoțiile. Ea caută un loc sfințit de dragoste. Ea mereu se întoarce la el.

Citind De vorbă cu Emma, trăiești împreună cu ea propria ta poveste de viață. Emma te provoacă să găsești calea spre sufletul tău și te cheamă într-o lume în care liniștea, nebunia și iubirea adevărată sunt un tot întreg. Fie că ești femeie și o înțelegi, fie că ești bărbat și cauți calea spre inima ei, ai nevoie de niște răspunsuri. Le găsești printre dialoguri și rânduri scrise de el sau trăite de ea.

Până la urmă Emma poți fi tu cu experiențele și poveștile tale de dragoste. Empatizând cu ea în anonimat vei ajunge să o lași să poarte și să consume câteva dintre zbuciumurile tale. La finalul acestei cărți vei îmbrățișa mai mult împăcarea cu tine însăți, te vei simți mai senină, mai pregătită să accepți, să înțelegi și să iubești. Vei fi gata să începi un nou capitol în viața ta. Pentru că temerile, trăirile și visurile Emmei sunt și ale tale. Iar dacă Emma le depășește, le vei depăși și tu.

Ia-ți o cafea fierbinte, așează-te în colțul tău de lume, lasă un oraș pustiu în spate, deschide cartea și stai de vorbă cu tine.

Fiind într-o perioadă o fană a blog-ului De vorbă cu tine, am fost extrem de curioasă de cartea publicată mai apoi de autorul articolelor de pe blog. De vorbă cu Emma de Vitali Cipileaga este o carte scurtuță, alcătuită dintr-o serie de capitole menită să ne ofere o serie de sfaturi și cuvinte care să ne îndrume în viață și dragoste.

Aceste capitole sunt concepute într-un mod simplu, ușor de urmărit: la începutul lor regăsim de obicei un scurt schimb de replici între două personaje (Greg și Emma), replici urmate mai apoi de o "explicație" mai bună. Unele capitole sunt spuse din perspectiva femeii, iar altele din perspectiva bărbatului, creându-se astfel o balanță între cele două sexe.

Mi s-a părut drăguță cartea pe alocuri, întrucât am regăsit o serie de citate simpatice care mi-au fost pe plac. Cu toate acestea, nu cred că este o carte ce ar trebui citită in one sitting, fiind destul de cheesy și având unele pasaje care nu transmit mereu ceva concret.

carte de vorba cu emma vitali cipileaga

Din loc în loc am regăsit pe unele pagini câteva citate redate într-un mod mai ilustrativ, pentru a evidenția mai bine ideea unui capitol sau pur și simplu pentru a face cartea mai atractivă.

Cartea în sine nu consider că te poate ajuta cu sfaturi 100% utile, însă ea poate fi o lectură lejeră și plăcută pentru suflet. Mi s-a părut că are note dramatice pe alocuri, sentimentele transmise fiind unele mai degrabă triste, decât vesele, așa cum mi-aș fi dorit poate de la o carte de acest tip.

La finalul cărții am descoperit câteva pagini dedicate cititorilor care au dorit să împărtășească niște povești de dragoste cu restul lumii, și mai apoi câteva pagini libere unde să vă puteți scrie propria poveste, căreia să îi dați un share după ce îi faceți poză, în speranța că v-ar ajunge și vouă povestea în una dintre viitoarele ediții ale cărții. :-)

Dacă vă plac lecturile ușoare, care v-ar putea oferi niște citate romantice simpatice pentru jurnalul vostru personal sau pentru a vă inspira într-o zi, puteți citi această carte printre fărâmele de timp liber.

interior carte de vorba cu emma vitali cipileaga
carte de vorba cu emma vitali cipileagainterior carte de vorba cu emma vitali cipileagacarte de vorba cu emma vitali cipileaga

"Uneori vei crede că ai totul, alteori vei pierde tot, te vei întreba de ce și vei căuta să dai un răspuns în același moment. Doar că răspunsul va veni mai târziu, când vei înțelege că nimic nu contează decât să ai alături un om lângă care să te simți împlinit. Să știi că ești de acolo, că nimic nu se mai poate schimba și că tot ce trebuie să faci e să trăiești fericirea, ca răsplată pentru trecut. Atunci vei înțelege că cele mai frumoase amintiri sunt cele care vor veni și că de azi înainte ai cu cine să împarți și pentru cine să îți faci griji cu adevărat. Atunci nu-ți vei mai întreba sufletul dacă anume ea, dacă aici sau dacă acum. Vei ști deja asta. Atunci va fi dimineață." (p.26)

"- Greg, hai să mergem desculți pe malul mării. Să simțim nisipul sub picioare. Apoi să nu ne oprim, să mergem mai departe, să pășim pe asfalt. Apoi pe cărări și drumuri necunoscute. Hai să ne trăim nebunia lângă o stație de tramvai. Hai să admirăm un cântăreț ambulant. Hai să cântăm.
- Dar, Emma, ce va spune lumea?...
- Ce contează lumea? Hai să fim doar tu și eu." (p.39)

"- Dacă pleci, nu te mai uiți în urmă. Pentru că dacă te uiți, îți aduci aminte. Iar amintirile întotdeauna aduc regrete. Și atunci când regreți, te întorci. Dar ce rost are să te întorci: atunci o iei de la capăt și e mult mai greu. În schimb dorul rămâne.
- Oare câți oameni tânjesc după cineva fără a spune?
- Fiecare dintre noi. Fiecare." (p.67)

"Iar asta e frumos. E frumos să știi și să te bucuri de ce a fost și ce ai avut. Pentru că la fel de frumos e să vezi ce ai devenit. Ce ai acum. E frumos să găsești fericirea în prezent. Să regreți doar ceea ce nu ai făcut, să urăști indiferența ta. E frumos să ții minte. Să recunoști ce ai fost altădată. Pentru că așa îți dai seama că te-ai schimbat. Nu contează cum, dar te-ai schimbat. Iar dacă ai curajul să revii la momente din trecut, înseamnă că ai făcut-o spre bine. Ne întoarcem mereu acolo unde am lăsat o parte din noi. Regretele însă ne fac să o luam de la capăt. Pentru că dincolo de un perete sau de o margine de drum ne așteaptă prezentul. Doi copii care aleargă veseli, o femeie fericită alături, pe care o iubești, o lume pe care o găsești a ta și gândul al un viitor. Unul fericit și atât de bun.
Te-ai schimbat pentru momentul de acum, pentru fericirea de acum, pentru ceea ce ești în prezent." (p.119-120)

Puteţi găsi această carte la librăria online Libris! După cum majoritatea ştiu, pe site-ul Libris se pot găsi carti online, Libris fiind o librarie online ce oferă cititorilor accesul atât la cărţi în română, cât şi la carti in engleza. Puteţi găsi la această librarie aproape orice carte vă doriţi.