Recenzie: Girl Online în Turneu de Zoe Sugg

Data apariției: 2016 || Editura Epica  ||  Facebook Epica
Goodreads

Bestseller internațional
Tradus 39 de țări
Fenomenul editorial al momentului pentru adolescentele din lumea întreagă.

Bagajele lui Penny sunt gata.

După ce Noah o invită în turneul său prin Europa, Penny abia așteaptă să-și petreacă timpul împreună cu iubitul ei rock-god-tastic. Nevoită să se confrunte însă cu programul mai mult decât aglomerat al lui Noah, cu colegii de trupă deloc prietenoși și cu mesajele amenințătoare primite de la fani geloși, Penny începe să se întrebe dacă este într-adevăr făcută pentru viața de turneu. În curând, își dă seama cât de mult îi lipsesc părinții, cel mai bun prieten, Elliot, și… blogul său, Girl Online. Oare, va putea Penny să găsească starea de armonie între viața de turneu și iubirea pentru Noah sau va pierde totul în goana sa după vara perfectă?

Zoe Sugg, mai cunoscută sub numele de Zoella, este o tânără vlogger de douăzeci și șase de ani, din Brighton, Marea Britanie. Vlogul său în care prezintă sfaturi de frumusețe, modă și stil de viață are milioane de abonați pe YouTube și un număr chiar mai mare de vizualizări lunare. În 2011 a câștigat premiul Cosmopolitan Blog pentru Cel mai bun vlog de frumusețe, iar în anul următor a câștigat premiul pentru Cel mai bun Beauty Vlogger. Zoe a câștigat în 2011 și premiul pentru Cel mai bun vlogger britanic la Teen Awards organizate de Radio 1, în 2014 premiul pentru Cel mai apreciat vlogger din Marea Britanie oferit de Nickelodeon Kids’ Choice Award și tot în 2014 a fost numită Vedeta Internetului pentru Modă și Frumusețe la Teen Choice Awards.

Am făcut cunoștință cu Penny în urmă cu aproximativ un an, când am pus mâna pe prima carte din seria Girl Online. Eram destul de entuziasmată la acea vreme, întrucât o urmăream pe youtube pe Zoella, autoarea cărții, și doream să o descopăr și într-un alt mod.

Chiar dacă auzisem diverse discuții despre faptul că primul volum ar fi fost scris de fapt de un autor fantomă și nu de Zoe Sugg, tot am fost curioasă de carte, așa că mi-am achiziționat-o atunci când am prins o ofertă.

Ei bine, de această dată am avut ocazia să lecturez cel de-al doilea volum din serie, de acestă dată în limba română, nu în engleză. Girl Online în turneu o urmărește pe protagonista noastră, Penny, într-un moment important al vieții sale. Alături de noul ei iubit, ea va pleca într-un turneu muzical, lucru care este extrem de dificil pentru ea. Fiind o fire anxioasă și panicoasă, ea se simte cel mai bine în culcușul ei de acasă, însă își dorește extrem de mult să fie alături de Noah, și să aibă parte de o vară diferită și explozivă.

Turneul va fi pentru ea unul greu, dar va reuși să se descopere mai bine în urma acestei experiențe, și chiar să aibă parte de momente plăcute alături de noua ei amică Leah, dar și alături de Elliot, prietenul el gay care îi este mereu aproape în clipele grele.

Mi s-a părut interesant să o urmăresc pe Fata Toamnă în călătoria ei prin alte țări și să o văd până spre final cum evoluează și devine mai puternică. Lectura în sine este una drăguță, adolescentină, copilăroasă și cum doriți să îi mai spuneți. Nu este ceva impresionant, iar stilul autoarei este ușor de urmărit, dar nu a reușit să îmi ajungă la suflet prea des.

Noah nu mi-a plăcut deloc în acest volum, mi s-a părut ușor influențabil și nu am simțit că este demn de Penny, în ciuda scuzelor sale care apar spre final. Relația celor doi chiar mi s-a părut copilărească, în potrivire cu vârstele lor.

Dacă vă plac cărțile mai cheesy, pline de momente dramatice, îi puteți oferi o șansă fetei online aflată în turneu. S-ar putea să intrați în pielea personajului și să trăiți alături de Penny într-o aventură de vară care o va face să realizeze ce lucruri și-ar dori de la viață.

A fost frumos să fiu alături de Penny atunci când ea se redescoperă și își recunoaște pasiunea pentru blog-ul său unde scrie sub numele de Girl Online. Dorința de a merge mai departe și de a scrie pe blog, dar și de a face lucruri faine cu hobby-ul său, fotografia, mi-a amintit de clipele când mă cocoloșesc în confortul blog-ului meu și împart gândurile cu voi, cititorii. Să nu uităm niciodată de lucrurile care ne fac fericiți, și să revenim mereu la ele pentru a ne destinde. Și în același timp să ne învingem fricile și să nu le lăsăm să trăim viața așa cum ar trebui. ^_^

"Îmi las capul pe pieptul lui și îi simt bătăile inimii. Nu mă pot abține să nu recunosc că așa e infinit mai bine decât pe Skype. Îmi ridic privirea și rămân cu ochii pierduți la bărbia bine conturată, la părul negru, ciufulit și la ochii căprui, intenși. Cum de am avut așa noroc? De obicei, sunt ghinionista care e prinsă de ploaie fără umbrelă, cea care nu câștigă niciodată la tombola organizată de școală și care pierde mereu la Monopoly. Poate că ce e al meu a fost pus deoparte până acum, ca să pot să fiu cu Noah." (p.41)

"Începe să cânte a capella și, fără niciun fond muzical, vocea lui sună surprinzător și limpede. Leah preia linia ei melodică și împreună cântă un cântec minunat, tulburător, despre îndrăgostiții despărțiți unul de celălalt.
Lacrimile îmi ard ochii și, chiar dacă nimeni de aici nu a mai auzit piesa, sunt convinsă că nu sunt singura care simte asta. Emoția copleșește întreaga mulțime. Parcă suntem cu toții conectați prin muzică. Este un strop din pasiunea pe care știu că o simte Noah atunci când își compune piesele. Asta vrea și el să creeze: un lanț de note și de cuvinte care să facă o mulțime de mii de oameni să se miște și să simtă ca o singură ființă." (p.123-124)

"- Se spune că totul se întâmplă cu un motiv.
- Și, pentru prima dată, încep să cred că e posibil ca acest lucru să fie adevărat. Știu că anxietatea este o parte din viața mea, și poate cu timpul pot schimba asta, dar acum vreau să trăiesc viața din plin. Sufăr de anxietate, însă asta nu arată de fapt cine sunt eu." (p.327)

Îi mulțumesc mult editurii Epica pentru că mi-a oferit un exemplar din această carte în schimbul părerii mele sincere!